www.kallithea24.gr
ΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Κυβερνητικές Πηγές: Αβάσιμη και Ατεκμηρίωτη η Κατηγορία του ΠΑΣΟΚ για την Υπόθεση των Τεμπών

9b3ed3e40f87dc37129a5ad919641162 no watermark
Κοινοποίηση

Ανάλυση των Αιτημάτων του ΠΑΣΟΚ σχετικά με την Υπόθεση Τεμπών

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για σύσταση προανακριτικής επιτροπής στην υπόθεση του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, καθώς και άλλων εμπλεκομένων προσώπων, αποδεικνύεται ατεκμηρίωτο και νομικά αβάσιμο. Το αίτημα αφορά υποτιθέμενες κακουργηματικές πράξεις που σχετίζονται με τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα 57 νεκρούς και πολλούς τραυματίες.

Η κυβερνητική πλειοψηφία εξετάζει προσεκτικά όλη τη δικογραφία και αναμένει να ανακοινώσει σύντομα τα συμπεράσματά της, μετά τη διαδικασία αξιολόγησης των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της. Η Νέα Δημοκρατία, όπως έχει δείξει και στο παρελθόν, ακολουθεί αυστηρά θεσμικούς κανόνες και δε θα αποτελέσει φρένο στη δικαιοσύνη.

Σημαντικοί λόγοι κατά του κατηγορητηρίου του ΠΑΣΟΚ

Στο κατηγορητήριο του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνεται η κατηγορία ότι οι κ.κ. Κώστας Καραμανλής και Χρήστος Σπίρτζης, καθώς και οι υφυπουργοί της περιόδου 2016-2023, είναι υπεύθυνοι για κακουργηματικά αδικήματα. Ωστόσο, αυτό το κατηγορητήριο φαίνεται αβάσιμο και ατεκμηρίωτο, καθώς βασίζεται σε αυθαίρετους ισχυρισμούς που δεν τεκμηριώνονται από γεγονότα.

1. Διοικητική εποπτεία: Η εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επί των φορέων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι αυστηρά διοικητικού χαρακτήρα. Οι αρμόδιες αρχές, όπως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), είναι αυτές που ασχολούνται με ζητήματα ασφαλείαςκαι δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως οι υπουργοί έχουν δόλια ευθύνη για την τραγωδία.

2. Έλλειψη απαραίτητων ενεργειών: Οι δύο υπηρεσιακοί υπεύθυνοι διώκονται για μη λήψη απαραίτητων ενεργειών. Ωστόσο, η ευθύνη αυτή δεν μπορεί να μεταφερθεί στον υπουργό, δεδομένου ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν προέβησαν σε απαραίτητες εισηγήσεις.

3. Προσωπική ευθύνη: Σύμφωνα με το νόμο, η ποινική ευθύνη είναι προσωπική και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί από τους υφισταμένους στον προϊστάμενο τους.

4. Διαχωρισμός πολιτικής και ποινικής ευθύνης: Τα συστημικά προβλήματα που χρήζουν διόρθωσης δεν ταυτίζονται με ποινικές ευθύνες. Η Νέα Δημοκρατία έχει διαχρονικά τονίσει ότι η πολιτική ευθύνη δεν συνιστά ποινική ευθύνη.

5. Απουσία υφυπουργών στο διαβιβαστικό: Το διαβιβαστικό της δικαιοσύνης αφορά μόνο τους Υπουργούς της εξεταζόμενης περιόδου, αποκλείοντας τους υφυπουργούς από τυχόν ποινικές ευθύνες.

6. Παρελθούσες ευθύνες: Για τον πρώην Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, οι τυχόν εγκληματικές του αμέλειες έχουν εξαλειφθεί, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις πριν από την αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος το 2019, γεγονός που καθιστά αδύνατη την ποινική του διερεύνηση.

Η ανάλυση αυτή αποδεικνύει ότι το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής δεν έχει νομική βάση και αποδεικνύεται φαινομενικά ως προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης. Οι κυβερνητικές πηγές επισημαίνουν την ανάγκη για διάκριση μεταξύ πολιτικής και ποινικής ευθύνης, υπογραμμίζοντας ότι η πραγματικότητα δείχνει ότι τα στοιχεία δεν στηρίζουν τους ισχυρισμούς του ΠΑΣΟΚ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ισραήλ: Επιτυχής αναχαίτιση δύο βλημάτων από τη Γάζα από τον IDF

user 3

Αντίκτυποι των Εμπορικών Δασμών στην Παγκόσμια Εφοδιαστική Αλυσίδα: Η Άποψη του Γ. Κοτζιά

user 3

Ευρωπαϊκή Συνοχή: 13 Χώρες Συμπαρατάσσουν με την Ελλάδα για την Ασφάλεια των Παιδιών στο Διαδίκτυο

user 3